JUST DO IT

För några dagar sedan delade jag ett inlägg på FB. Det var en PT som erbjöd en gratis 10-veckors kom-i-form-kurs. Från början skulle 1000 personer bli "antagna", men intresset var så stort, så till slut var det 18 000 som ville vara med. Än så länge har det fungerat bra för mig. Första veckan arbetar man med motivationen och mottot är: JUST DO IT. Regnar det? Just do it. Är du trött? Just do it. Känns det jobbigt? Just do it ändå. Ni fattar. 
 
Jag hoppar gärna på grejer, men har svårigheter med att fullfölja. Jag tänker gärna lite för långt fram i tiden och då känns det som att saker och ting blir omöjliga, att man inte orkar "vänta" flera månader/veckor... Så den här "utmaningen" passar mig jättebra. Coachen ger lite hintar om vad veckan kommer att handla om och en ny utmaning läggs upp varje dag (fast kvällen innan). Då gäller det att få in den där 30-minuterspromenaden eller vad det kan vara, kommande dag. Det gäller att ta sig tid, kanske omprioritera. För mig funkar det bra att bara få en dag på sig att planera in utmaningen. Då "hinner" jag inte få ångest eller bygga upp nervositet för något som känns jobbigt eller omöjligt, det är bara att göra det. Just do it. 

Kommentera här: