JAG KOMMER HEM IGEN TILL JUL

Hej bloggen. 

Efter en veckas "semester" är dags för allvaret i morgon. Då är det full fart fram till examen i maj. Jag är fokuserad och det lär behövas.

Semestern var mer än välbehövlig. Har njutit av god mat och umgåtts med familjen. Maja undrade... 

M: Sofie, när kommer du till mig nästa gång?
J: Jag vet inte, jag kan inte lova nåt nu när jag börjar skolan, så vi får se när jag kan...
M: Till nästa sommar kanske?
J: Förhoppningsvis kommer din moster hem till jul i alla fall...

Skrattade så jag grät. De små liven. För en tös som Maja, med noll tålamod, gav hon mig rätt lång tid på mig att komma hem igen. Hon är klok hon. 

Nu börjar det bli lite första-dagen-efter-sommarlovet-pirr i magen. Det går nog över på tio minuter - när vi fått 120 grupparbeten och deadlines för 15 hemtentor.

Det kommer bli en bra höst det här. 

Kommentera här: